Preišči ta spletni dnevnik

20230101

05) S kolesom s Krasa na jugozahod (2012)

1. Skozi Podgorje v Čičarijo in naprej na Učko

Skozi Sežano do Divače in naprej do Kozine (morda se boste zapeljali na Slavnik) ter po dobri stari cesti, ki vodi do Jadrana. Do Podgorja je mogoče priti tudi preko vasi Prešnica (makadam ob imenitni železniški progi, ki pride iz Kopra in druga iz Pulja) ali iz vasi Petrinje. Nato malo navzgor in že smo v Čičariji. Sledijo si vasi Jelovice, Vodice,  Dane, Trstenik, Rašpor in Račja vas. Iz slednje se lahko vzpnete po dobri makadamski poti proti Veprincu ali že kar na prelaz Poklon. Imate več variant: na začetku gre cesta gor,  od koder je lep razgled na Lanišće in na celotno Istro. Kasneje boste vozili gor in dol. Od te poti se odcepi že v Parku Učka nižinska varianta (št. 1 in 2), in če greste po spodnji varianti še pot št. 6, ki se kasneje združi s potjo št. 7 - krasni gozdovi in krasni razgledi. Bodite pozorni na dolge razdalje - vode ni. Nujna izbira je gorsko (ali vsaj treking kolo). Za dodaten opis si oglejte poglavje "Kvarner (vzhodna Istra, Cres in Lošinj)".

Nadaljevanje poti vas bo Iz Račje vasi popeljalo skozi Lanišće (ob cesti je manjši izvir, ki je dejaven zgolj po dežju ali v hladni polovici leta) in naprej v Lupoglav. Vmes lahko zavijete v vas Brgudac. Iz  smeri Brgudac se proti Poklonu vozite najprej po precej slabem makadamu, na drugem ostrem levem ovinku zavijete desno na gozdni kolovoz, in ko pridete na označeno kolesarsko pot (št. 7), zavijete levo v vzpon. Vzpon ni dolg, nakar sledi lepa pot po planoti do Poklona (poti št. 6 in 7 sta tukaj združeni). Ob nadaljevanju v desno, od tega slabo označenega križišča, boste prišli na zahodni del Čičarije na cesto Brest pod Učko - Lupoglav (z nekaj drugimi možnostmi).

Iz Lanišć vodi lepa makadamska pot, ki se kasneje razcepi na zgornjo (št. 1 in 2) in spodnjo pot (št. 1 in 2 ter 6), le-ta pa še na pot, ki vodi proti Senožetim in Gospinem dolu (št. 6) in se združi s cesto, ki pride iz zahodnega dela pogorja Čičarije (št. 7). Zakaj pišem številke pri poteh? Zato, ker se po Parku Učka, kamor spada tudi precejšen del Čičarije, lahko vozite le po označenih in markiranih poteh za kolesarje. Te poti so označene tudi s številkami. Po Čičariji in  Učki je veliko poti. Držite se markiranih in čuvajte naravo. Ker so razdalje velike, upoštevajte to pri hrani in zlasti pijači (v Brgudcu je voda, kjer si jo lahko natočite kolikor želite). Uporaba kolesa: vsekakor gorsko ali vsaj treking kolo.

Pred prihodom  v Lupoglav si boste morda želeli zaviti v Brest pod Učko in od tu nadaljevati čez približno trikilometrski makadamski odsek do stare ceste, ki vodi čez prelaz Poklon v Kvarner. Druga možnost je iz Lupoglava skozi Dolenjo vas na staro cesto na Poklon. Je malo daljša, toda asfaltirana in z nekaj več višinskimi metri obtežena cesta. Iz Lupoglava  vam je zatem odprto veliko možnosti za kolesarjenje po Istri.

Prijetno opozorilo: z istrske strani boste pred vasjo Vela Učka naleteli na odličen izvir vode; imenuje se "voda Josipa II.".

Za nabiranje kilometrov po Čičariji pridejo v poštev vse vrste koles.

Na Slavniku: spust s Slavnika v Hrpelje
Čičarija: Iz Brgudca proti Učki
Čičarija. pot št. 6 in 7 po Parku Učka; zadaj vrh Učke: Vojak
Pod zahodno Čičarijo: cesta Brest pod Učko - Lupoglav
Cesta med Dolenjo vasjo in križiščem s cesto Vranja - Vela Učka; zraven opuščena proga Lupoglav - Raša
Podgorje - Petrinje; človeška neumnost

2. Istra

Tukaj je nešteto poti in cest. Omenil bom le najpomembnejše.

Slovenski del Istre: do juga Istre se najraje zapeljem preko Kozine, Črnega Kala, Kubeda in naprej do Sočerge. Tako pridem do Buzeta. Po Primorju je tudi lepo (več in s fotografijami o našem delu Istre najdete v poglavju 11 - Slovenska Istra - točka 3), a zelo prometno v okolici mest.

Hrvaški del Istre: rad kolesarim do Pulja. Od tam sem se do sedaj vračal z vlakom. Nakar so govorili, da ga bodo ukinili - toda, kot kaže bo še vozil. Pohvalno! Če začnem v Buzetu, imate veliko možnosti za kolesarjenje v smereh (proti Pulju):
- Lupoglav, Vranja, Voziliči (imeniten dostop je možen še iz Opatije), Labin, Barbana;
- Cerovlje, Pazin;
- po dolini reke Mirne in nato skozi Motovun do Pazina, Žminj, Svetvičenat, Vodnjan:
- po dolini reke Mirne in skozi Vižinado, preko Baderne  in mimo Limskega kanla do Bal in naprej do Pulja (ne pozabite, da je promet okoli Pulja zelo zgoščen, poleti celo utrujajoč).

Ni slaba možnost tudi preko Primorja in po zahodnem delu Istre (več variant). Tudi tukaj velja, da je promet v turistični sezoni problematičen - torej, pazite nase, ker drugi ne bodo. Vozite strpno, kajti najbolj nevarni so nervozni in objestni vozniki.

Omenil sem res le peščico možnosti. Zanemaril - načrtno, ker je o njej veliko literature - "Porečanko", kolesarsko stezo , ki poteka po trasi stare ozkotirne železnice. Kombinacij je veliko. Vsak naj si izbere, kar mu ustreza. Literatura obstaja.

Klanec Kozina - Divača; zadaj v jutranji meglici Nanos
Cerkev Petrinjah: Petrinje - Črni Kal
Slovenska Istra: vzpon proti Kubedu iz doline Rižane
Še malo in za ovinkom bo Kubed
Dolina reke Mirne: Buzet - Motovun (Kamena vrata)