Preišči ta spletni dnevnik

20230105

21) 300 km, Vojak in Punta Križa (Cres) (2014)

1.) 300 kilometrov in še nekaj čez je bil dolg ta izlet. Progo sem si razdelil na odseke in pododseke: to je bilo nujno, da sem še pred nočjo prišel domov. Kot rečeno, sem bil strikten in sem fotografiral na 25 kilometrov in jedel na 50 ali 75 kilometrov - odvisno od potreb. Kras sem zapustil preko Divače in Kozine, šel preko Sočerge do Buzeta, tukaj obrnil proti Cerovljam in Pazinu in nato še do Pulja. To je bila prva polovica, druga je bila po isti poti nazaj.

Med potjo se mi je v Žminju na bencinski črpalki pripetil tudi neljubi dogodek. Tam sem se ustavil in na stranišču dotočil vodo ter nekaj pojedel. To pa je očitno tako razburilo prodajalca (lastnika?), da je popolnoma izgubil živce. Na Hrvaškem, bi ti radi prodali tudi liter ali dva vode izpod pipe - turizem jim bo na ta način hitro propadel; pokazan je bil tudi odnos do tujcev ali še boljše: do Slovencev. Torej, odsvetujem obisk te Slovencem sovražne črpalke. Žalostno!

Začetek zgodaj zjutraj na Krasu
25. kilometer: križišče s cesto Divača-Kozina - Kačiče (vzpon)
50. kilometer: Kortine - Kubed (vzpon)
75. kilometer: Buzet - Marinci (vzpon)
100. kilometer: Novaki Pazinski - Pazin
125. kilometer: Svetvinčenat - Juršići
150. kilometer: Pulj, to bi moral biti lep zaliv, a je le smrdljiva mlakuža
175. kilometer: Juršići - Svetvinčenat
200. kilometer: Pazin - Novaki Pazinski
225. kilometer: Prodani - Marinci (spust)
250. kilometer: Gračišče - Kubed (spust)
275. kilometer: še malo in bom doma; Rodik - Kačiče

2.) Vojak: je najvišji vrh Učke (približno 1400 nad morjem). Letošnje leto sem se sem gor odpravil po poti, ki sem jo že velikokrat prevozil, toda še nikoli v taki kombinaciji. Podatki o teh trasah so podani že v prejšnjih poglavjih, zato naj rečem le to: lep izlet v vročem dnevu dolg čez 200 kilometrov.

Čičarija: Vodice - Dane, spust
Vodice - Dane, spust, zadaj Žbevnica
 Račja Vas - Lanišće
Tik za (pod) vasjo Lanišće (Lanišće - Lupoglav)
Lanišće - Lupoglav, vzpon
Križišče s cesto Lanišće-Lupoglav - Brgudac. vzpon
Brgudac - kamnolom, vzpon
Kamnolom - proga št. 7
Progi 6 in 7, od križišča 6 in 7 proti Poklonu
Poklon - Vojak, vzpon
Poklon - Vojak, vzpon, levo otok Cres
Poklon - Vojak, vzpon, pod vrhom
Pogled z Vojaka proti Reki
Vojak - Poklon, spust
Poklon - Veprinac, spust, zadaj morje (Kvarner)
Jelšane - Dolnji Zemon, spust

3.) Punta Križa: je najjužnejše naselje na Cresu. Letos sem se odločil, da bom izlet na Cres in Lošinj spet prevozil v dveh dneh. Načrt je sicer bil tri dni, toda med potjo sem ga zaradi slabega vremena skrajšal in naredil sem prav. Še nikoli pravzaprav nisem vozil po Kvarnerju pod oblaki, ker sem poti vedno načrtoval v soncu, no obrnilo se je drugače. Kot rečeno, sem med potjo načrt spremenil in se za pot nazaj odločil preko Krka, Bakarja in Reke. V dveh dneh sem prevozil več kot 400 km z vso svojo popotno kramo na hrbtu.

Pot je potekala tako: Kras, Vremska dolina, Jelšane, Opatija, Brestova, Osor, Punta Križa, Osor, Merag,
otok Krk, Bakar, Reka, Jelšane, Vremska dolina, Kras.

Glej tudi poglavja: 04) S kolesom s Krasa na jugovzhod (2012) in 15) Cres in Lošinj (2013).

Ob petih zjutraj se pot začne na Krasu
Dolnje Ležeče - Vremski Britof
Mošćenička Draga - Brseč, vzpon, levo Cres
Trajekt Brestova - Porozina, pogled na Cres
Cres: Porozina - Dragozetići, najlepši vzpon na tem otoku
Cres: Porozina - Dragozetići, najlepši vzpon na tem otoku, pogled na Istro
Cres: Porozina - Dragozetići, najlepši vzpon na tem otoku
Cres - Vrana, vzpon
Cres - Vrana, vzpon, po enem letu cesta še vedno ni dokončana
Cres - Vrana, spust
Vrana - Hrasta, spust
Belej - Osor
Osor - Punta Križa
Osor - Punta Križa
Punta Križa
Punta Križa - Osor
Osor: zarja nad Osorjem, cesta Nerezine - Osor
Osor - Belej, vzpon
Pogled nazaj: Belej - Osor, spust, v ozadju Osorščica
Osor - Belej
Vrana - Cres, vzpon
Od križišča s cesto Cres-Porozina proti  Meragu, spust
Od križišča s cesto Cres-Porozina proti  Meragu, spust
Od križišča s cesto Cres-Porozina proti  Meragu, spust
Od križišča s cesto Cres-Porozina proti  Meragu, spust, zadaj severni del Cresa in Učka, desno Krk
Trajekt Merag - Valbiska, pogled na Cres
Valbiska - Skrpčići, vzpon, kolesarsko gledano je Krk en velik dolgčas z veliko prometa
Krški most
Na koncu mostu (in tudi pred njim na Krku) je tabla brez napisa v slovenskem jeziku (beda hrvaškega turizma)
Kraljevica - Bakarac, spust
Bakarac - Bakar, vzpon
Bakar - Reka, industrijski pogled na Krk in most
Bakar - Reka, še en industrijski pogled na Kvarner

Ni komentarjev:

Objavite komentar