Preišči ta spletni dnevnik

20230106

24) Gradež - Oglej, Benetke (Venezia): 340 kilometrov (2015)

1.) V Gradež in Oglej sem šel prvič. Občutki so mešani: ravnina, kjer se prav po ničemer ne moreš orientirati in veliko avtov, ki vozijo, kot da te ni - kolesarja namreč. Še bolj se mi je v glavi pletla misel: tukaj se je čas ustavil nekje konec osemdesetih let prejšnjega stoletja. No, saj ni čisto tako, toda tako se mi je zdelo. Ampak kolesarska steza, ki povezuje Gradež in Oglej je pa lepa.

S Krasa sem se preko Brestovice zapeljal v Tržič, nato vozil do Gradeža, obrnil proti Ogleju in šel spet preko Tržiča nazaj na Kras.

Opomba: zgodovina Ogleja je imenitna, a moj namen je pisanje o kolesarskih poteh, zato se boste morali o zgodovini, ki se je zgodila na mestu današnjega Ogleja, pozabavati sami - je vredno.

Krajna vas - Komen
Komen - Gorjansko
Gorjansko - Klanec pri Komnu, spust
Klanec pri Komnu - Brestovica pri Komnu, spust
Brestovica pri Komnu - Jamlje
Sabliči - Tržič
Bistrinja - Gradež, most čez Sočo
Bistrinja - Gradež
Bistrinja - Gradež
Gradež - plaža
Gradež - Oglej
Gradež - Oglej
Gradež - Oglej
Gradež - Oglej
Oglej - notranjost Poponove bazilike
Oglej - del ostalin iz časa Rima
Brestovica pri Komnu - Klanec pri Komnu, vzpon
Klanec pri Komnu - Gorjansko, vzpon
Gabrovica pri Komnu - križišče Krajna vas-Komen

2.) Benetke: lahko bi rekel: "Na kolo se usedi, pa boš Benetke videl!". In res je tako. Na Krasu sem se zjutraj usedel na kolo, ob 13. uri sem bil v Mestrah, čez laguno videl in fotografiral Benetke, obrnil in zvečer sem že bil doma na Krasu. Prevozil sem 340 kilometrov. Bili so dolgočasni, kajti na tej ravnini se lahko orientiraš le po obcestnih tablah in stanju kilometrov na števcu.

Do samih Benetk s kolesom tako ali tako ne bi mogel, ker velja prepoved za kolesa na cesti med Mestrami  in Benetkami. Še to: vozil sem po državni cesti št. 14, ki povezuje Trst in Benetke (ponekod po novih obvoznicah). Najbolj prometen, tudi z najtežjimi tovornjaki, je bil odsek, ki je najslabši, torej, med Portogruarom in Ceggio (v obe smeri, jasno). Fotografiranje na tako dolgi progi bi moralo pomeniti užitek, toda ni bilo tako. Pokrajina je preveč enolična, da bi res lahko ujel dober posnetek. Še to: skoraj nikjer ne moreš v miru in zasebnosti iti na "odvodnjavanje", ker je preveč prometa, ograj, jarkov, hiš in ljudi - sitna reč!

Pot: zjutraj sem jo mahnil preko Brestovice in Tržiča in naprej, nazaj pa po isti poti do Tržiča, a nazaj na Kras preko Sesljana in Prečnika.

Dutovlje - Krajna vas
Krajna vas - Komen
Červinjan - San Giorgio di Nogaro
Červinjan - San Giorgio di Nogaro
San Michele al Tagliamento - Portogruaro
Portogruaro - Mazzolada
Mazzolada - Ca Gaiotto
San Dona di Piave - Caposile
Caposile - La Fossetta, po novi varianti državne ceste št. 14
Caposile - La Fossetta, stara državna cesta št. 14
Reka Dese, Portegrandi - Campalto
Portegrandi - Campalto (štiripasovnica)
Portegrandi - Campalto; v ozadju pogled, žal bolj slab, na Benetke
 Mestre in točka mojega obrata
Kanal Siloncello, preko cesta Campalto - Portegrandi
Mazzolada - Portogruaro

Ni komentarjev:

Objavite komentar